l

Avtalsrätt

Grunden i alla relationer

Ett handslag är lika bindande som vilket avtal som helst. Många avtal sluts också just på detta sätt, särskilt de första åren i ett bolag. Det är dock bara en tidsfråga innan det sker ett missförstånd och man hamnar i ett dödläge med sin motpart. När ett företag växer blir det svårare och svårare att hålla koll på vad som egentligen var överenskommits, när inget är nedskrivet. Vikten och värdet av att bygga sina affärer på bra skriftliga avtal kan därför inte överdrivas.

VI FIXAR AVTALSGRUNDEN FÖR DITT BOLAG

Vilka avtal just din verksamhet är i behov av är såklart individuellt. HandelsJuristerna skriver en rad olika avtal, bland de viktigaste kan nämnas aktieägaravtal, allmänna villkor, agentavtal, samarbetsavtal och anställningsavtal. Vi skriver även avtalsmallar som du själv enkelt kan anpassa beroende på situation. Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt.

Case: FINDWISE AB

Findwise har nyttjat HandelsJuristerna vid framtagande av diverse avtal i samband med ägarförändringar i våra utländska dotterbolag. HandelsJuristerna utfördes på ett mycket kostnadseffektivt sätt och med ett stort engagemang. Vi fick precis den leverans som vi förväntade oss. Jag kan varmt rekommendera HandelsJuristerna för denna typ av uppdrag.

BENGT RODUNG

VD, Findwise AB

Kontakta oss idag OM DU BEHÖVER HJÄLP MED AVTAL.

VISION

Handelsjuristerna är den flexibla och okomplicerade byrån. Vi gör juridiken lätttillgänglig för såväl företag som privatpersoner.

w

HHGS HandelsJuristerna AB